Zakończył się ostatni etap ogólnopolskiego konkursu „Wielka Liga Czytelników”. Nasze uczennice w dwóch kategoriach wiekowych osiągnęły następującą liczbę punktów:
Klasy I – III Szkoły Podstawowej
173 / 180 PODKARPACKIE, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Grębowie: EMILIA STADNIK, LENA KUT, HANNA SZEWC
Klasy IV – VI Szkoły Podstawowej
158 / 170 PODKARPACKIE, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Grębowie: EWA RYDZ, AMELIA DUDA, KAMILA KACZMARCZYK
Tym samym otrzymały „Tytuł Mistrza Polski” w zmaganiach czytelniczych.
„Wielka Liga Czytelników” to setki tysięcy przeczytanych książek i łącznie kilkadziesiąt tysięcy uczestników w całej Polsce. To największy konkurs czytelniczy dla dzieci i młodzieży. To także ogólnopolska akcja czytania książek, w której wspólna przygoda z bohaterami literackimi, nie kończy się tuż po ostatniej stronie. Uczestnicy mierzą się również z testem dotyczącym lektury. A to nie jest zwykły sprawdzian. To zestaw zagadek, pytań i łamigłówek z różnych dziedzin. Umiejętność korzystania z przeczytanej lektury, innych źródeł oraz z własnej wyobraźni jest mile widziana. Najważniejsze są korzyści, jakie płyną z każdej przeczytanej książki. Wśród nich są m.in. poszerzony zasób słownictwa oraz wiedzy, rozwój wyobraźni, poprawa koncentracji i pamięci. Za każdą przeczytaną książkę i rozwiązany test, uczestnicy są zdobywcami jednej sprawności. Konkurs odbywa się na skalę krajową dzięki współpracy z bibliotekami w całej Polsce. Koordynatorzy powołani w szkołach, przedszkolach i bibliotekach czuwają nad przebiegiem czytelniczych zmagań. Projekt Wielka Liga Czytelników to sprawdzone przedsięwzięcie, doskonale wpisujące się w realizację podstawy programowej szkół. Skutecznie oddziałuje on na szeroko pojęty rozwój poprzez kształtowanie kompetencji czytelniczych wpływających na sukces ucznia. Czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, która pozwala na wprowadzanie ucznia do świata wartości, budowanie relacji społecznych, wzmacnianie poczucia tożsamości, formowanie poczucia godności, rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie postawy otwartej wobec świata, zachęcanie do samokształcenia.
Dziękujemy dziewczynkom kilkumiesięcznego zaangażowania w ten projekt. Zachęcamy do rywalizacji czytelniczych w przyszłym roku szkolnym wszystkich uczniów naszej szkoły.