Skip to content

Zespół Szkół Ogólnokształcących

im. prof. Stanisława Bąka w Grębowie

Menu
  • Start
  • Szkoła
    • Rekrutacja
    • Kadra
    • Historia i patron
      • Historia
      • Patron
    • Pomoc pedogogiczno-psychologiczna
      • O nas
      • Strefa Rodzica
      • Strefa Uczennicy i Ucznia
      • Przepisy
      • Strefa naszej aktywności
      • Godziny dostepności – psycholog
    • Świetlica
    • Biblioteka
    • Godziny dostępności
    • Organizacje
    • Samorząd Szkolny
    • Rada Rodziców
    • WDŻ
      • WDŻ SP
      • WDŻ LO
  • Dokumenty
    • Deklaracja dostępności ZSO
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny
    • Dokumenty dla rodzica
      • Regulaminy
      • Wnioski
    • Dokumenty dla ucznia
    • Statuty Szkoły
      • Statut SP
      • Statut LO
      • Statut ZSO
  • Przetargi
  • Galeria
    • Galeria
    • Galeria 2021/2022
    • Galeria 2020/2021
    • Galeria 2019/2020
    • Galeria 2018/2019
    • Galeria stara
  • Projekty
    • Szkoła międzypokoleniowa
    • Laboratorium Przyszłości
    • Aktywna tablica
    • Klasa z drewna
  • Plan zajęć
  • Kontakt
  • RODO
Menu

Zauważ – Zareaguj – Pomóż: kiedy warto skorzystać z pomocy specjalistów

Posted on 7 maja 2025

Szanowni Państwo,

Dobro i rozwój każdego dziecka są dla nas priorytetem. W codziennej pracy uważnie obserwujemy zachowanie dzieci i wspieramy je w pokonywaniu trudności. Zdarzają się jednak sytuacje, w których niepokojące objawy mogą wskazywać na potrzebę wsparcia ze strony specjalistów, takich jak psycholog, pedagog, logopeda czy terapeuta.

Zwracamy się do Państwa z prośbą o szczególną uważność na symptomy, które mogą świadczyć o trudnościach rozwojowych, emocjonalnych, społecznych lub komunikacyjnych, np.:

  • unikanie kontaktu wzrokowego, brak reakcji na imię, brak zainteresowania otoczeniem,

  • nadmierna ruchliwość, impulsywność, trudności w panowaniu nad emocjami,

  • problemy z koncentracją uwagi, łatwe rozpraszanie się, brak wytrwałości w działaniu,

  • częste napady złości, agresja wobec siebie lub innych, trudności z przestrzeganiem zasad,

  • opóźniony rozwój mowy – brak wypowiedzi lub bardzo ograniczony zasób słów w danym wieku,

  • trudności w artykulacji, niewyraźna mowa, problemy z rozumieniem poleceń,

  • wycofanie z relacji z rówieśnikami lub dorosłymi, niechęć do wspólnej zabawy,

  • nadmierna wrażliwość na bodźce (hałas, światło, dotyk),

  • trudności z samodzielnością – problemy z ubieraniem się, jedzeniem, korzystaniem z toalety,

  • nawracające bóle brzucha, głowy, dolegliwości somatyczne bez wyraźnej przyczyny,

  • zaburzenia snu, koszmary, problemy z zasypianiem lub częste wybudzanie się,

  • spadek nastroju, apatia, brak zainteresowań, niska samoocena,

  • wyraźne trudności w nauce, niechęć do szkoły lub przedszkola, silny lęk separacyjny.

Wczesna interwencja i odpowiednia pomoc specjalistyczna mogą znacząco wpłynąć na poprawę funkcjonowania dziecka oraz jego dalszy rozwój. Dlatego zachęcamy Państwa do konsultowania się ze specjalistami zawsze wtedy, gdy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości.

W razie potrzeby służymy wsparciem i pomocą w skierowaniu do odpowiednich placówek lub specjalistów.

Deklaracja dostępności

Archiwa

©2025 Zespół Szkół Ogólnokształcących | Design: Newspaperly WordPress Theme