Bardzo miło nam poinformować, że dwóch uczniów z klasy siódmej Czochara Kacper i Brzyszcz Jakub zakwalifikowało się do II etapu VI edycji Wojewódzkiego Konkursu Historycznego dla szkół podstawowych „Od unii lubelskiej do Unii Europejskiej” pod hasłem Otwarci na świat: TOLERANCJA – DEMOKRACJA – Jestem na TAK! II etap konkursu „Od unii lubelskiej do Unii Europejskiej” będzie miał formę testu (90 minut) i odbędzie się w piątek, 5 kwietnia 2024 r., o godz. 10.00, w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Chłopcom gratulujemy sukcesu i trzymamy kciuki w kolejnym wyzwaniu jakim jest jutrzejszy II etap konkursu.
Konkurs ma na celu:
- inspirowanie dzieci i młodzieży do poznawania dziejów Polski na tle historii Europy;
- rozwijanie u uczniów zainteresowania historią Polski i dniem dzisiejszym oraz przyszłością Unii Europejskiej;
- kształtowanie postawy poszanowania dla dziedzictwa historycznego i kulturowego Europy (w tym Polski);
- kształtowanie postawy poszanowania historii, tradycji i kultury własnego regionu;
- umożliwienie uczniom konfrontacji posiadanych wiadomości i umiejętności z rówieśnikami;
- kształtowanie postawy poszanowania symboli narodowych, w tym ojczystych oraz symboli Unii Europejskiej;
- kształtowanie postaw patriotycznych oraz postaw tolerancji, otwartości i poszanowania wobec innych wyznań, religii, narodowości, ras i kultur;
- kształtowanie kompetencji i postaw demokratycznych;
- kształtowanie proeuropejskich postaw i chęci aktywnego uczestnictwa w budowaniu zjednoczonej Europy;
- kreowanie myślenia historycznego: świadomości historycznej tj. wiedzy i wyobrażeń o roli człowieka w dziejach, roli własnego narodu na tle historii ogólnej;
- promowanie uczniów szczególnie zainteresowanych historią znawców dziejów ojczystych, którzy uczą się analizować i krytycznie oceniać przeszłość oraz współczesność;
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z informacji zawartych w różnych źródłach;
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i weryfikacji informacji w Internecie oraz oceny ich wiarygodności;
- rozwijanie umiejętności dostrzegania złożoności związków przyczynowo–skutkowych i kształtowanie wyobraźni;
- wspieranie szkół i nauczycieli w zakresie rozwijania zdolności i talentów dzieci i młodzieży.
Do konkursu uczniów przygotowała Pani Izabela Pędziwiatr.