W dniu 27 maja dokonano podsumowania akcji czytelniczej „Poczytajmy sobie” w klasach pierwszych szkoły podstawowej. W ramach tych działań rodzice uczniów otrzymali list, w którym opisano zalety głośnego czytania dzieciom oraz czytania razem z nimi. Uczniowie, którzy wyrazili chęć udziału w akcji, otrzymali karty pracy służące do zapisywania tytułów wspólnie przeczytanych książek i oceniania ich przez dziecko oraz rodzica. Zadanie miało stanowić pretekst do rozmowy dzieci z rodzicami o książkach. Jak wiadomo, najlepiej działa dobry przykład, a dla młodszych dzieci największym autorytetem są właśnie rodzice. Dzięki akcji dzieci poznają ulubione książki swoich rodziców z czasu, gdy byli w ich wieku, a także próbują ustalić, czy istnieje książka, którą zarówno dziecko, jak i rodzic czytali, będąc w podobnym wieku. Udowodniono, że czytanie redukuje poziom stresu, jest antidotum na przebodźcowanie i trudności w skupieniu się. Wspólne czytanie z dzieckiem wzmacnia rodzinne więzi i poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie rozwijając umysł i wyobraźnię. Osoby, które spełniły wszystkie działania otrzymały z rąk Pani kierownik Aleksandry Dul pamiątkowe dyplomy i książki z zaleceniem wspólnego przeczytania z rodzicami. Akcję przygotowała i przeprowadziła Pani Lucyna Skóra.
